Naamsverwisseling

1 reactie

Bij Lecturama heeft mijn vrouw P.J.M. via het Internet iets besteld wat in 12 termijnen betaald kon worden. Om een of anderen reden zijn maar 2 termijnen afgeschreven. Zowel door de bank als door Lecturama zijn wij niet van de reden op de hoogte gebracht.

Mijn zoon met de voorletters P.P.J. staat ook bekend bij Lecturama. Nu doet zich het volgende voor. De bestelling van mijn vrouw is geboekt op de naam van mijn zoon. Mijn zoon kreeg herinneringen en deze legde dat natuurlijk naast zich neer, omdat hij niets bij Lecturama had besteld en vernietigde vervolgens deze brieven.

Totdat hij geconfronteerd werd met Nationaal Incasso Bureau B.V. Deze uitgelegd dat hier een vergissing in het spel moet zijn en dat ook aan Lecturama doorgegeven, maar beide bedrijven wilden daar niets van weten.

De bestelling hebben wij betaald, maar wij vinden dat wij de incassokosten niet hoeven te betalen. Mijn zoon heeft hier niets mee uit te staan en de fout ligt volledig bij Lecturama. Die incassokosten hebben wij inmiddels ook betaald, omdat men begon te dreigen met nog hogere kosten.

Wat nog veel erger is, is dat mijn zoon nu te boek staat als wanbetaler. Wij vinden dat hiermee de wet op de privacy behoorlijk geschonden wordt.

Wie heeft dit al eens eerder meegemaakt?

Elke tip is welkom.

Rechtsbijstand wordt ingeschakeld.

vrijdag 3 september 2010