Niet afronden werkzaamheden tuintegels

1 reactie

Wij zijn eind maand een mondelinge overeenkomst aangegaan met een zzp-er gespecialiseerd in bestratingen. Vooraf is mondeling en via de email een prijs afgesproken.
Deze meneer heeft netjes onze tuin opnieuw bestraat. Helaas is bij het leggen van de tegels twee tegels beschadigd en zijn 2 tegels afwijkend van kleur. Meneer beloofde hiervoor terug te komen. Wij hebben op verzoek van meneer wel het volledige bedrag van €1500 wel al beaald. Helaas is meneer 3x niet op deze afspraken verschenen, 2x zonder telefonisch af te bellen. Na deze laatste keer reageert hij niet op onze telefoontjes. Ook ingesproken voicemail berichten beantwoord hij niet.
Wij hebben 10 juni meneer een aangetekende brief gestuurd waarop wij hem verzoeken om de reparaties te komen uitvoeren, en om hierover voor 17 juni met ons contact op te nemen. In de brief hebben wij vermeld dat als hij geen contact met ons opneemt, wij het bedrag van €150,- terug willen omdat dit de koste dekt voor het inhuren van een ander bedrijf voor het uitvoeren van de reparaties.
Meneer heeft geen contact met ons opgenomen, vandaag hebben wij hem gebeld en gesproken, meneer zegt geen brief te hebben ontvangen. Hij gaat niet komen om de tegels te vervangen aangezien hem dit honderden euro's kost volgens hem. Ook gaat hij niet over tot de betaling. Weer heeft hij beloofd om langs te komen, nu 25 juni.

Wat kunnen wij doen als meneer deze datum weer niet komt? Staan wij in ons recht? Waar kunnen wij heen om vervolgstappen te zetten?

Bedankt voor de reactie.

woensdag 19 juni 2013