scooter met gebreken

2 reacties

Op 9 september 2011 heb ik via een marktsite gereageerd op een scooter van een particuliere handelaar. De prijs die hij vroeg was 600 euro. Ik ging daarmee akkoord.
Bij aankomst bij deze man stond de scooter nog op de brug en vertelde hij dat hij een pakking vervangen had omdat de uitlaat lekte. Dat kan gebeuren zei ik.
Hij stond mij toe om een proefritje te maken waarbij ik geen gebreken kon vinden op dat moment. Nadat de scooter was overgeschreven op mijn naam en ik deze betaald had ben ik aan de reis naar huis begonnen. Deze reis was 21 kilometer.
Thuis heb ik de scooter nog eens extra gepoetst en deze toen in de schuur gezet.
Op 10 september 2011 wilde mijn vrouw die ook een eigen scooter heeft wat boodschappen gaan doen en wij zouden met dus met twee scooters gaan.
Tijdens deze rit constateerde ik dat de uitlaat of motor plofte en dat een van de remmen niet meer werkte.
Ook kwam naar voor dat de buddyseat niet goed afsloot waardoor men zomaar eventueel opgeborgen spullen kan wegnemen.
Thuis aangekomen heb ik de verkoper via sms en via de mail de gebreken voorgelegd.
Hiervan heb ik alle commentaar bewaard. De verkoper wil de scooter wel in orde maken maar wil mij de onderdelen die hij nodig heeft laten betalen waar ik het niet mee eens ben.
Omdat de verkoper bij zijn standpunt bleef heb ik hem voorgesteld dat ik de scooter bij een dealer wil laten keuren op zijn kosten. Hiervan wil hij niets weten. Ik heb hem ook verteld dat ik gebruik wil maken van mijn consumentenrecht. Hier staan verschillende opties beschreven. Ook hier gaat de man niet mee akkoord, hij wil mijn de onderdelen laten betalen.
Ik ben van mening dat deze particuliere handelaar in gebreke is gebleven en mij niet tegemoet wil komen.
Wat kan ik hieraan doen om toch of van de scooter te kunnen genieten of mijn geld terug kan krijgen?
Graag uw antwoord.

Met vriendelijke groet,
A. Both

zondag 11 september 2011