Telefoon via marktplaats met mankement

17 reacties

Hallo,

Ik heb via marktplaats een telefoon gekocht, 4 maanden oud, met bon, 20 maanden garantie en verzekering die volgens de verkoper in nieuwstaat verkeerde. De telefoon heb ik bij het ophalen goed bekeken (geen krasje te bekennen) en kort getest. Toen ik de volgende dag aan de slag ging om mijn gegevens over te zetten van mijn oude naar mijn nieuwe telefoon viel het me op dat er precies over het midden van het scherm een lijn loopt waar de touchscreen niet reageert. Omdat ik de bon erbij had en er garantie op het toestel zou zitten heb ik het toestel niet naar de verkoper gebracht maar naar de winkel waar hij vandaan kwam. Vorige week kreeg ik bericht van de winkel dat het toestel door een ongeautoriseerde partij was opengemaakt, hierdoor de garantie was vervallen en dat de reparatiekosten 375,- bedragen, samen met een aantal foto's als bewijs. Deze mail heb ik doorgestuurd naar de verkoper die opperde om het op de verzekering te gooien, uiteraard zonder resultaat. Vandaag heb ik het toestel weer (ongerepareerd) op kunnen halen. Ik heb de verkoper hiervan op de hoogte gebracht en hem gemeld dat ik de koop ongedaan wil maken omdat het toestel niet in de staat verkeerd wat hij omschreven heeft. De verkoper weigert echter resoluut. Wat zijn mijn rechten/mogelijkheden in deze? De prijs die ik betaald heb voor het toestel was marktconform en er viel nergens uit af te leiden dat dit aan de hand zou kunnen zijn.

maandag 22 september 2014