Ticketservice brengt naar mijn mening zelf valse kaarten in omloop!

11 reacties

In Juli 2010 was ik nét te laat om 5 arena(staan) plaatsen voor het concert van Faithless op 26 November 2010 te kunnen bemachtigen. Daarom ben ik op Marktplaats op zoek gegaan naar iemand die niet naar het concert kon en derhalve zijn kaarten te koop aanbood. Omdat ik fel tegen de zwarthandel ben heb ik in de advertentie specifiek vermeld dat ik alleen gedrukte kaarten van ticketservice met antivervalsingskenmerken een particulier wilde kopen voor de kostprijs. In de veronderstelling dat het vervalsen van kaarten erg moeilijk zou zijn voor een dergelijk concert heb ik ook met zin geen e-tickets gezocht. De verkoper die zich Simon noemde benaderde mij via email en we spraken begin Juli af op utrecht centraal.

Met een echt kaartje van Ticketservice dat ik nog had in de hand heb ik terplekke de kaarten vergeleken en deze bleken niet vervalst te zijn, waarna ik de 5 kaarten van deze jongen heb overgekocht voor de kostprijs ; 236,50 euro. Op marktplaats had hij gebruikersnaam 'Stede' met emailadres a.stede@hotmail.com en het mobiele nummer waar hij mij op belde was 06-57339215 .

Maanden later was het eindelijk zover, we gingen naar het concert waar wij ons allen al lange tijd op hadden verheugd. Bij de deur bleken de kaarten echter ongeldig gemaakt te zijn en de toegang werd ons ontzegd. De kaarten bleken door Ticketservice ongeldig gemaakt te zijn! Volgens de personen aan de deur was dat een optie die Ticketservice bood wanneer kaarten per post verzonden niet aankomen. Ticketservice maakt dan de kaarten ongeldig en stuurt de koper nieuwe kaarten toe. Op deze wijze brengt Ticketservice ZELF dus valse kaarten in omloop die niet van echt zijn te onderscheiden, en het feit dat ze ongeldig gemaakt zijn is dus pas aan de deur van het evenement merkbaar. Ticketservice geeft zelf toe dat dit niet vooraf te controleren is!

Hoewel natuurlijk de persoon die mij de kaarten heeft verkocht hiervoor verantwoordelijk is, vind ik het handelen van Ticketservice toch vreemd. Ze geven namelijk kaarten uit met kenmerken (hologrammen e.d.) om vervalsing tegen te gaan, hierdoor krijgt men dus een gevoel van schijnveiligheid omdat er dus absoluut niet te zien is of een kaart al dan niet geldig is.

Bij het doen van aangifte werd mij gevraagd om de verkoper te achterhalen. Het opgegeven telefoonnummer is echter niet meer in dienst, en de naam die de verkoper mij gaf bleek vals te zijn. De Politie nam de aangifte niet aan omdat ik dus geen correcte gegevens van de verkoper heb. Vervolgens heb ik geprobeerd deze gegevens van Ticketservice te krijgen maar zij weigeren de gegevens te verstrekken van diegene die de kaarten heeft gekocht en ongeldig heeft laten verklaren. Ticketservice verwijst mij vervolgens weer door naar de politie om aangifte te doen, wat dus onmogelijk is omdat zij de gegevens van de besteller van de kaarten achterhouden.

Ticketservice heeft ook geen telefoonnummer waar je over dit soort zaken met ze kan spreken. In plaats daarvan moet je een formuliertje op hun website invullen en 1-2weken wachten op een reactie. Dit heb ik inmiddels voor de 4e keer gedaan, en ik kan nu weer 2 weken wachten op een reactie.

Omdat Ticketservice naar mijn weten altijd heeft beweerd dat de hologrammen e.d. op de kaarten anti-vervalsingskenmerken waren, en in dit geval er dus voor hebben gezorgd dat er valse kaarten in omloop waren die niet van echt zijn te onderscheiden, en omdat zij tevens weigeren de informatie te verstrekken die nodig is om aangifte te kunnen doen wil ik de kosten verhalen op Ticketservice aangezien zij het mij onmogelijk maken om de kosten op de verkoper te verhalen. Ik vroeg mij af of dat mogelijk is en hoe ik dat aan zou moeten pakken.

mvg,
Paul

donderdag 13 januari 2011