Tomtom software mist ineens belangrijke standaard instelling, aankoop ongedaan te maken ?

2 reacties

Hallo Lezers,

Helaas ben ik tegen het volgende probleem aan gelopen.

Ik gebruik al vele jaren Tomtom, ooit met versie 2 gestart op PDA, hierna
windows software gebruikt voor op smartphone en heb ook een tomtom one PNA.

Omdat ik nu een android smartphone heb en er pas recent ook een software pakket
te koop is van Tomtom voor android smartphones heb ik deze aangekocht.

Echter na aankoop blijkt dat een voor mij belangrijke functionaliteit
welke ik ken uit alle eerdere Tomtom versies er nu niet in zit !

In de standaard 2D kaart weergave kon je altijd kiezen of rijrichting boven of
noorden boven. Met name de rijrichting boven is essentieel, d.w.z. je ziet je
aanwezigheid op de getoonde kaart hetzelfde als vanuit de auto waarin je zit.

Helaas blijkt dit niet mogelijk in de android versie bij gebruik van 2D.
Bij 2D is standaard noorden boven, en bij 3D weergaven is wel de rijrichting boven.

Echter 3D wil ik niet gebruiken omdat het totaal beeld over de kaart minder is en ik
heb graag een goed totaal overzicht. Dus 3D heb ik nooit gebruikt.

Ik vond het erg vreemd daar deze keuze instelling altijd aanwezig is geweest.
Kon dus ook nauwelijks geloven dat dit niet mogelijk was.

Ik heb ondertussen contact gehad met Tomtom, en deze hebben bevestigd dat het
inderdaad niet mogelijk is.
Hierop heb ik aangegeven dan graag de koop ongedaan wil maken.
Had ik dit van te voren geweten had ik deze software niet gekocht.
Ik heb dit overigens binnen 4 dagen na aankoop via internet al aan Tomtom laten weten.

Echter deze zegt dat dit niet kan omdat na de download het "zegel" verbroken is !

Hoe zit dit eigenlijk met aangekochte software en aankoop ongedaan maken ?
Ik heb het binnen 7 dagen gemeld......

Ze kunnen toch de gekochte licentie deactiveren en deze vrij gekomen licentie
weer aan andere gebruiker verkopen !!???

Met vriendelijke Groet,

Hr H van Laarhoven

zondag 16 december 2012