Wat zijn mijn rechten als ik bij een internet winkel een baby kamer heb besteld, en deze wordt met gebreken geleverd

1 reactie

Hallo, Ik heb via internet op 1 feb '11 een baby kamer besteld. In eerste instantie zou deze geleverd worden eind maart. Na bellen met de winkel kwamen wij erachter dat het half april zou worden, maar ook dit konden ze niet waar maken, het werd eind april. Na nog weer een aantal malen gebeld te hebben is de kamer dan eindelijk op 12 mei geleverd. Toen we de kamer in elkaar gingen zetten kwamen wij erachter dat er beschadegingen aan de meubels zaten, en het bedje konden we al helemaal niet in elkaar zetten, omdat daar de gaten ontbreken. We hebben foto's opgestuurd met de gebreken, maar hier werdt niet op gereageerd, dus hebben we maar weer gebeld. Wij hebben aan hun gevraagd om een nieuw bedje. Aangezien deze niet in vooraad is moet we daar een poos op wachten. Op de vraag of we dan een vervangend product kunnen krijgen tot die tijd, geven ze als antwoord "nee, we hebben geen vervangend product voor u". Met dus als gevolg voor ons dat als het kindje geboren wordt, wat ieder moment kan gebeuren, er geen bedje is. Wel stellen ze voor om de gaten er zelf in te boren, maar dat vinden wij niet verantwoord, omdat als wij een fout maken met het boren het bedje niet meer stabiel is. De gaten die geboord moeten worden dienen namelijk voor het dragen van de latten bodum. Mijn vraag is dan ook, wat zijn onze rechten en wat kunnen we eisen van deze internet winkel. Vriendelijke groet, Janaje

maandag 16 mei 2011