Winkel heeft verkeerd product geleverd, maar wil 't niet terugnemen omdat het al gebruikt is.

2 reacties

Ik heb bij Heuts een zijspatbord voor een Peugeot 206 SW besteld. Direct na de bestelling heb ik het volledige bedrag van €39,91 betaald. De bestelling vond plaats op een maandag, en op woensdag kon ik het spatbord afhalen. Op het moment dat ik het spatbord thuis had was de desbetreffende Peugeot niet aanwezig. Dus ik dat spatbord alvast gespoten, dat scheelde weer werk als de Peugeot weer aanwezig zou zijn, des te sneller hij af zou zijn. Nu ga ik het spatbord passen, blijkt het een spatbord voor een Volkswagen Polo/Caddy te zijn. Op de leveringsbon staat dan ook een compleet ander serienummer dan op de geleverde doos. Dus ik terug naar Heuts, het probleem voorgelegd, willen ze 't spatbord niet terugnemen, omdat 't al gespoten is. De werknemer heeft 't in de computer nagekeken, en de leverancier heeft de fout al gemaakt door het verkeerde product op te sturen. Vervolgens heeft de desbetreffende werknemer weer de fout gemaakt door het serienummer op de bon en de doos niet te vergelijken. Maar Heuts geeft mij, dus de klant de schuld. Ten eerste omdat ik het spatbord al heb gespoten voor het te passen, en ten tweede omdat ik het serienummer niet heb gecontroleerd, een fout die zij zelf in eerste instantie al hebben gemaakt. Wat kan ik hiermee doen, en wat zijn mijn rechten?

vrijdag 11 juni 2010