Welles nietes

Still van de Rijdende Rechter uitzending Welles nietes
Welles nietes, uitzending, 30 minuten
dinsdag 27 augustus 2013
Tags: 
conflict met restaurant, Groupon, korting, kortingsactie
Mevrouw Huang heeft het Japanse sushi-restaurant Izumi al ruim een half jaar. Om haar restaurant meer op de kaart te zetten sluit ze zich aan bij Groupon. Via deze organisatie kun je een voucher kopen waarmee je tegen grote kortingen kunt eten. Dit deed ook mevrouw Veltenaar. Zij vergat om bij de reservering te vermelden dat het om een Groupon-bon ging. Pas aan het eind van het diner liet zij de Groupon-bonnen zien. En dat accepteerde mevrouw Huang niet. De ruzie liep zo hoog op dat mevrouw Veltenaar weigerde te betalen en de politie inschakelde. Mr. Visser gaat bepalen: wie wordt het kind van de rekening?
Ben je het eens met de uitspraak…
Zit jij met een conflict? Plaats het op het forum

Login via Facebook en laat hier je reactie achter

Reacties van voor 2016, u kunt niet meer reageren

Tja, volgens de wet heeft de klant gelijk maar het kwam ook wel een beetje over als: ik zet een grote mond op en zie zo mijn zin te krijgen vanuit deze mevrouw.
Dat op het eind de zoon deze cadeaubon/aanbod om te komen eten 'weggeeft'is natuurlijk je reinste kul.
Die jongen wilde gewoon niet daar komen eten of voelde zich te goed.
Beetje kinderachtig van de klant ook om gelijk te vragen om contant uitbetaling.
En dan vind men het gek dat men de Hollanders als onbeschoft ziet??

Ik vind het zeer onbeschoft om een aanbod van gratis eten door te schuiven naar een kennis.
Eerst een grote waffel opzetten voor een kortingsbon, en dan door schuiven naar een kennis.
Typisch nederlands.

Waardering voor de chinees

Verschrikelijk hoe ondankbaar die mensen zijn. Zaak wordt keurig opgelost, restaurant wil zelfs nog goede wil tonen met een kadoobon. Krijgen nog een trap na van de eisende partij. Bah!

Ik vond de klanten t duidelijk iemand die niet Naarden ander luistert en alleen zelf aan het woord is.
Erg irritant was ook het belerende toontje na de uitspraak.
Ze zei toen: ik hoop dat je hier ook iets van geleerd hebt.
Klant keek geen moment naar haar eigen inbreng.
Ik vond het juist dat de eismniet volledig werd ingewilligd.

Wat een arrogantie om dat aanbod te weigeren. Het was duidelijk dat er fouten zijn gemaakt dat bleek ook uit de uitspraak. Dan komt de verliezende partij met een OFFER YOU CAN'T REFUSE, dan wordt het doorgegeven aan mensen die niks met de zaak van doen hebben. Nu blijkt echt hoe onbeschoft mensen kunnen zijn. Stap over je schaduw heen en GA GEWOON ETEN IN DAT RESTAURANT. Men verwijt de eigenaresse dat ze vasthoudt aan haar eigen regels, Mevrouw V is zo onbeschoft om vast te houden aan eigen trots. Ze voelde zich beledigd door de Japanse zaak, nu is duidelijk dat ze de zaak (nog een keer) beledigt. Kom van die arrogante troon af mevrouw V en wees welkom in THE REAL WORLD. Hoeveel fouten hebt u zelf niet gemaakt waaruit bepaalde gevolgen kwamen?

mee eens

inderdaad, de arrogantie straalde van de eisers af. Had gewoon via de online reservering geboekt dan had dit helemaal nooit nodig geweest.

HELEMAAL mee eens

Ik ben het helemaal met meneer Van Vliet eens deze fam vond ik echte kakkers.

Ben het eens met hr. Van der Vliet,
Dan was dit helemaal niet nodig geweest.

Pagina's